Metodiskā darba kārtība
Metodiskais darbs Rīgas Imantas vidusskolā notiek četrās metodiskajās grupās un septiņās mācību jomās:
- metodiskajās grupās dažādu mācību priekšmetu (kursu) pedagogi plāno un īsteno starpdisciplināras projekta „Skola ārpus skolas” mācību aktivitātes, savstarpējā stundu vērošanā dalās pieredzē par skolēncentrētu pieeju un tuvāk iepazīst konkrētās klases īpatnības;
- mācību jomās radniecīgu mācību priekšmetu (kursu) pedagogi plāno un īsteno mācību priekšmetu olimpiādes, konkursus, sacensības, popularizē mācību priekšmetus tematiskās aktivitātēs un savstarpējā stundu vērošanā dalās pieredzē par skolēncentrētu pieeju.
Iesaistīšanās metodisko grupu un mācību jomu darbībā ir obligāta visiem mācību priekšmetu (kursu) pedagogiem un klašu audzinātājiem.
Metodisko darbu pedagogi īsteno sadarbības laikā, kas norādīts skolas darba plānā.
Metodiskās grupas:
- 1 – 3. klašu pedagogu metodiskā grupa;
- 4 – 6. klašu pedagogu metodiskā grupa;
- 7 – 9. klašu pedagogu metodiskā grupa;
- 10 – 12. klašu pedagogu metodiskā grupa.
Mācību jomas:
- valodu mācību joma;
- matemātikas mācību joma;
- sociālā un pilsoniskā mācību joma;
- kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma;
- tehnoloģiju mācību joma;
- dabaszinātņu joma;
- veselības, drošības un fiziskās aktivitātes joma.
Atbilstoši skolas darba prioritātēm pedagogi īsteno sadarbību jomās „Izglītības tehnoloģijas”, „Skolēna plašākas izglītības pieredze”, „Iekļaujoša izglītība”.
Prioritāte 2022./2023.–2024./2025. mācību gadam
Izstrādāt un ieviest izglītojamo pašvadītas mācīšanās sistēmu, ietverot tajā izglītojamo regulāru pašrefleksiju par individuālajiem mācību darba rezultātiem, tādējādi veicinot pašvadības prasmju attīstību un skolā definēto vērtību iedzīvināšanu.
Prioritāte metodiskajā darbā 2019./2020. – 2021./2022. mācību gadam:
Skolēncentrētas pieejas īstenošana mācību procesā kā skolēnu pašvadītas mācīšanās veicinātāja.
Apakšprioritātes:
2021./2022. mācību gadā – Pašvadītas mācīšanās prasmes skolēncentrētā mācību stundā.
2020./2021. mācību gadā – Skolēncentrētas mācību stundas snieguma līmeņu apraksti skolotājiem.
2019./2020. mācību gadā – Skolēncentrētas stundas elementi un snieguma līmeņi skolēniem un skolotājiem.
***
Prioritāte metodiskajā darbā 2016./2017. – 2018./2019. mācību gadam:
Mācīšanās kompetences pilnveide daudzveidīgā, kompetenču pieejā balstītā mācību procesā.
Apakšprioritātes:
2018./2019. mācību gadā – Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas daudzveidība mācību procesā.
2017./2018. mācību gadā – Metožu un darba formu daudzveidība mācību procesā.
2016./2017. mācību gadā – Kompetenču pieeja mācību procesā. Kas tas ir?